នៅពេលអ្នកមិនប្រុងប្រយ័ត្ននឹងការគិតរបស់ខ្លួនឯង ជោគវាសនាអ្នកក៏មិនខុសពីជោគវាសនារបស់កប៉ាល់ទីតានិកដែរ​



តើ​អ្នក​ដឹង​ថា​មូលហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​កប៉ាល់​យក្ស​ទីតានិក​ដ៏​ធំ​ជាង​គេ​បំផុត​នៅ​ក្នុង​សម័យកាល​របស់​វា ចុងក្រោយ​នៅ​តែ​អាច​លិច​បាន ? កប៉ាល់​ដែល​មិន​ចេះ​លិច​មួយ​នេះ បែរ​ជា​មក​ចាញ់​ត្រង់​ផ្ទាំង​ទឹកកកiceberg ដែល​មើល​ឃើញ​តែ​ផ្ទៃ​តូច​ខាងលើ​របស់​វា ដោយ​មិន​នឹក​ស្មាន​ដល់​ជម្រៅ​ដ៏​ជ្រៅ​របស់​ផ្ទាំង​ទឹកកក​ដែល​កប់​ទៅ​ក្នុង​ជម្រៅ​មហាសមុទ្រ ដែល​ជា​ផ្នែក​មើល​មិន​ឃើញ​របស់​វា។ រឿងរ៉ាវ​របស់​កប៉ាល់​ទីតានិក​និង​ផ្ទាំង​ទឹកកក ក៏​មិន​ខុស​គ្នា​ពី​រឿងរ៉ាវ​ក្នុង​ជីវិត​របស់​មនុស្ស​យើង​ដែរ។ រាល់​ការ​សម្រេច​ចិត្ត​ជា​រៀងរាល់​ថ្ងៃ​របស់​អ្នក ផ្នែក​សតិ​ដឹង​ខ្លួន​មាន​ចំណែក​តែ​ពី​២​ទៅ​៤​ភាគរយ​ប៉ុណ្ណោះ រីឯ​៩៦​ទៅ​៩៨​ភាគរយ​ដែល​នៅ​សល់​គឺជា​ផ្នែក​សតិ​ឥត​ដឹង​ខ្លួន ដែល​គ្រប់គ្រង​ទៅលើ​ជីវិត​របស់​អ្នក​នេះ​ឯង។ អ្នក​អាច​ស្រមៃ​ដល់​អំឡុង​ពេល​ដំបូង ដែល​អ្នក​ចាប់ផ្ដើម​រៀន​ជិះ​កង់។ ពេល​ចាប់ផ្ដើម​ដំបូង អ្នក​ត្រូវ​រៀន​ថា​តើ​ត្រូវ​ដាក់​ដៃ​ដូចម្ដេច ជើង​ដូចម្ដេច ហើយ​ផ្នែក​សតិ​ដឹង​ខ្លួន​របស់​អ្នក​ធ្វើការ​យ៉ាង​សស្រាក់​សស្រាំ ក្នុង​ការ​ទាញ​ចំណាប់​អារម្មណ៍​របស់​អ្នក​ទាំងអស់​ឲ្យ​មក​ផ្ដោត​យកចិត្តទុកដាក់​សម្លឹង​មើល​ទៅ​ផ្លូវ​ខាង​មុខ និង​សកម្មភាព​ធាក់​កង់។ ប៉ុន្តែ ឆ្លងកាត់​ការ​ហ្វឹកហាត់​អស់​ច្រើន​ដង​រួច​មក សកម្មភាព​ជិះកង់​ក៏​បាន​អភិវឌ្ឍ​បន្ត​បន្ទាប់ រហូត​ដល់​ពេល​អ្នក​ស្ទាត់​ជំនាញ គឺជា​ពេល​ដែល​សកម្មភាព​មួយ​នេះ​ត្រូវ​បាន​ទទួល​ដឹង​និង​សរសេរ​ទុក​ក្នុង​ផ្នែក​សតិ​ឥត​ដឹង​ខ្លួន។ ក្រោយ​មក​ទៀត នៅ​ពេល​អ្នក​ត្រូវការ​ជិះកង់ អ្នក​ក៏​បាន​យក​កម្មវិធី​ដែល​សរសេរ​ទុក​នៅ​ក្នុង​ផ្នែក​សតិ​ឥត​ដឹង​ខ្លួន​មក​ប្រើប្រាស់ ហើយ​កម្មវិធី​នេះ​ក៏​ដំណើរការណ៍​ស្វ័យប្រវត្តិ​ដោយ​ខ្លួន​វា។ ដូច្នេះ សតិ​ដឹង​ខ្លួន​របស់​អ្នក​មិន​ចាំបាច់​ត្រូវ​រួម​ចំណែក​ក្នុង​សកម្មភាព​ជិះ​កង់​នេះ​ដូច​កាល​ពី​រៀន​ដំបូង​នោះ​ឡើយ។ អ្នក​មិន​ចាប់​អារម្មណ៍​ដឹង​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ដៃ​និង​ជើង​របស់​អ្នក​ដឹង​ថា​ត្រូវ​ដាក់​របៀប​ណា​នៅ​ពេល​ជិះកង់​ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ​តែ​ម្ដង។ ដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ជា​ទារក ត្រូវ​រៀន​ចេះ​ដើរ​ជា​មុន​សិន មានន័យ​ថា​ពួកគេ​ត្រូវ​សរសេរ​កម្មវិធី​សម្រាប់​សកម្មភាព​ដើរ​សិន ទើប​នៅ​ពេល​ក្រោយ​មក​ពួកគេ​អាច​ប្រើប្រាស់​សកម្មភាព​នេះ​ជា​ទម្លាប់​ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ​ដែល​ហាក់​ដូចជា​មក​ពី​ធម្មជាតិ​ដូច្នោះ​បាន។ តើ​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃៗ កម្មវិធី​អ្វីខ្លះ​ត្រូវ​បាន​ដំណើរការណ៍​ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ ដោយ​ឥត​មាន​ការ​ដឹង​ខ្លួន​ពី​សតិ​របស់​អ្នក ? គ្រាន់តែ​រៀបរាប់​បន្តិចបន្តួច​ដូចជា ការ​ទទួលទាន​អាហារ ការ​ងូត​ទឹក សរសេរ​អក្សរ ដើរ ជិះ​ម៉ូតូ​ជាដើម។ យ៉ាងណាមិញ ផ្នែក​ដែល​អ្នក​មើល​មិន​ឃើញ ដែល​មាន​ចំណែក​ពី​៩៦​ទៅ​៩៨​ភាគរយ​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​របស់​អ្នក​នេះ ក៏​គ្រប់គ្រង​ទៅលើ​ការ​គិត​របស់​អ្នក​ផង​ដែរ។ អ្នក​គឺជា​អ្នក​សរសេរ​កម្មវិធី​ទាំងនោះ។ នៅ​ពេល​អ្នក​មាន​ទម្លាប់​គិត​វិជ្ជមាន នោះ​ការ​គិត​របៀប​នេះ​នឹង​សរសេរ​ទុក​នៅ​ក្នុង​ផ្នែក​សតិ​ឥត​ដឹង​ខ្លួន​របស់​អ្នក។ ចំណែក​ឯ​ការ​គិត​អវិជ្ជមាន​ក៏​ដូច​គ្នា​ដែរ។ នៅ​ពេល​អ្នក​គិត​បែប​ណា អ្នក​នឹង​អូសទាញ​របស់​ទាំងនោះ​មក​ចូល​ក្នុង​ជីវិត​អ្នក។ បើ​អ្នក​មាន​អារម្មណ៍​ក្ដៅ​ក្រហាយ អ្នក​នឹង​មើល​ឃើញ​តែ​រឿង​ក្ដៅ​ក្រហាយ​នៅ​ជុំវិញ​ខ្លួន​អ្នក បើ​ទោះជា​រឿង​ដូច​គ្នា​នេះ​មិន​មាន​ប៉ះពាល់​អ្វី​ដល់​អារម្មណ៍​អ្នកដទៃ​ក៏​ដោយ។ នេះ​មានន័យ​ថា វា​មិនមែន​ជា​ស្ថានការណ៍​ខាងក្រៅ​នោះ​ទេ ដែល​ធ្វើឲ្យ​អ្នក​ក្ដៅ​ក្រហាយ។ តែ​នោះ​គឺ​មកពី​ការ​គិត​របស់​អ្នក គឺជា​អ្វី​ដែល​ធ្វើឲ្យ​អ្នក​ក្ដៅ​ក្រហាយ​ដោយ​ខ្លួនឯង។ នេះ​ហើយ​គឺជា​មូលហេតុ​ដ៏​ចម្បង​នៃ​ការ​សមាធិ។ នៅ​ពេល​អ្នក​សមាធិ ចិត្ត​អ្នក​នឹង​ស្ងប់ ហើយ​នៅ​ពេល​អារម្មណ៍​ណាមួយ​លេច​ឡើង​មក អ្នក​ក៏​មាន​សតិ​ដឹង​កត់​សម្គាល់​ភ្លាម​ថា​ចិត្ត​នោះ​ជា​ចិត្ត​អ្វី កុសល​ឬ​អកុសល ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​គ្រប់គ្រង​និង​កម្ចាត់​វា​ចេញ​នេះ​ឯង។ ផ្នែក​សតិ​ឥត​ដឹង​ខ្លួន​មាន​ឥទ្ធិពល​ខ្លាំងក្លា​មក​លើ​ជីវិត​អ្នក​រាល់ថ្ងៃ ហើយ​អ្នក​គឺជា​អ្នក​សរសេរ​កម្មវិធី​នេះ ដូច្នេះ​អ្នក​គួរ​គិត​ខ្លួនឯង​ទៅ​មើល​ថា តើ​អ្នក​ចង់​ឲ្យ​កម្មវិធី​បែប​ណា​ដំណើរការណ៍​នៅ​ក្នុង​ជីវិត​អ្នក ? ដោយសារ​តែ​ផ្នែក​សតិ​ឥត​ដឹង​ខ្លួន​នេះ តែងតែ​ដំណើរការណ៍​ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ​និង​ឥត​មាន​ការ​ដឹង​ខ្លួន​ពី​អ្នក​នេះ​ហើយ ទើប​បាន​ជា​មនុស្ស​ច្រើន​តែ​ពិបាក​ក្នុង​ការ​ផ្លាស់ប្ដូរ​ទម្លាប់​របស់​ខ្លួន​ចេញ។ ពេល​ខ្លះ​ពួកគេ​ឥត​ទាំង​ដឹង​ផង​ថា​ខ្លួនឯង​បាន​ដំណើរការណ៍​កម្មវិធី​ដែល​បំផ្លាញ​ជីវិត​ខ្លួនឯង។ ដូច្នេះ ការ​សរសេរ​កម្មវិធី​ថ្មី​ឡើង​វិញ​ដើម្បី​ផ្លាស់ប្ដូរ​ជីវិត​អ្នក​ឲ្យ​ល្អ​ប្រសើរ ត្រូវការ​ការ​អត់ធ្មត់​ហ្វឹកហាត់​គិត​វា​ធ្វើ​វា​ជា​ប្រចាំ ដើម្បី​ឲ្យ​ផ្នែក​សតិ​ឥត​ដឹង​ខ្លួន​ទទួល​ដឹង​និង​ដំណើរការណ៍​តែ​រឿង​ណា​ដែល​អ្នក​ចង់​បាន​ក្នុង​ជីវិត​អ្នក៕ ដោយ៖​ ស្រីពៅ
X
5s